DLA WSPÓLNOT MIESZKANIOWYCH
PRZYJAZNA FIRMA, SKUTECZNE ZARZĄDZANIE
Nasza wiedza i doświadczenie pozwalaj na to, iż możemy fachowo przejąć w administrację nieruchomość, oferując profesjonalne i rzetelne usługi zarządzania i administrowania.
ZAPEWNIAMY:
OBSŁUGĘ ADMINISTRACYJNĄ ORAZ BIEŻĄCEGO UTRZYMANIA NIERUCHOMOŚCI:
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentów i dokumentacji dotyczącej nieruchomości
- Prowadzenie wykazu lokali.
- Zapewnienie dostaw usług komunalnych i mediów: zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu itp.
- nadzór nad utrzymaniem w czystości: powierzchni wspólnych wewnątrz budynku, terenów utwardzonych i zielonych przynależnych do budynku,
- Rekomendacja rodzaju ubezpieczenia i towarzystwa ubezpieczeniowego, ubezpieczamy nieruchomości w zakresie uzgodnionym z Zarządem Wspólnoty a następnie monitorowanie ubezpieczenia (płatności składek, terminów wygaśnięcia, itp.).
- Podejmowanie wszelkich innych czynności w ramach zwykłego zarządu, które mają na celu opiekę, utrzymanie i ochronę nieruchomości.
- Przygotowanie, zwołanie i obsługa zebrania rocznego Wspólnoty.
- Weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości.
- Przestrzeganie zgodności z wszelkimi prawami i przepisami, tak ogólnymi jak i miejskimi oraz zarządzeniami właściwych organów.
- Wykonywanie zarządzeń władz administracyjnych np. Nadzoru Budowlanego.
OBSŁUGĘ FINANSOWO – KSIĘGOWĄ:
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z umową oraz rozporządzeniem Ministra Finansów.
- Dokonywanie wszelkich rozliczeń poprzez rachunek bankowy.
- Prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów i wykonawcami robót i usług na rzecz nieruchomości.
- Prowadzenie sprawozdawczości finansowej w szczególności podatkowej zgodnie z obowiązującym prawem.
- Prowadzenie rozliczeń czynszowych, naliczanie i ich monitorowanie
- Sporządzanie rocznych rozliczeń właścicieli oraz rocznego sprawozdania finansowego Wspólnoty.
- Wszczynanie kroków prawnych dla ściągnięcia należności związanych z nieruchomością i ewentualne przekazanie spraw do dalszej realizacji prawnikowi.
- Przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowej wspólnoty.
OBSŁUGĘ TECHNICZNĄ:
- Zapewnienie obowiązkowych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami prawa budowlanego
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz pozostałej dokumentacji technicznej nieruchomości.
- Sporządzanie planów przeglądów wymaganych przez Prawo Budowlane oraz zlecanie ich wykonania.
- Nadzór nad bieżąca konserwacja nieruchomości oraz dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych, które umożliwiają właścicielom lokali właściwe korzystanie z nieruchomości wspólnej.
- Utrzymywanie nieruchomości w odpowiednim stanie technicznym w tym zapewnienie całodobowego pogotowia technicznego.
- Nadzór nad usuwaniem awarii i skutków awarii w nieruchomości wspólnej.
- Zapewnienie usług i serwisów związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej (winda, kotłownia, domofon itp.).
- Pomoc w tworzeniu i realizacji planów gospodarczych przez Wspólnotę Mieszkaniową.
REMONTY I MODERNIZACJE:
- Przygotowanie i aktualizacja planów remontów i modernizacji nieruchomości w oparciu o przewidywane środki finansowe Wspólnoty oraz na podstawie przeprowadzonych kontroli technicznych.
- Nadzorowanie przebiegu remontów i zlecanych prac zgodnie z zatwierdzonymi planami remontowymi na dany rok.
- Podejmowanie działań remontowych uwzględniających w pierwszej kolejności bezpieczeństwo użytkowników nieruchomości i osób trzecich.
- Dokonywanie napraw i prowadzenie remontów długoterminowych na terenie nieruchomości w sposób uzgodniony ze Wspólnotą.
CZYSTOŚĆ, PORZĄDEK I BEZPIECZEŃSTWO:
- Przedstawienie najkorzystniejszych ofert firm utrzymujących czystość, pielęgnujących zieleń, odśnieżających, konserwacyjnych.
- Nadzór nad firmami zatrudnionymi na terenie nieruchomości, odpowiedzialnymi bezpośrednio za czystość, porządek i urządzenia służące do wspólnego użytku.
- Zlecanie dozorcom wykonywania na bieżąco wszelkich koniecznych czynności niezbędnych do utrzymania nieruchomości i jej otoczenia w czystości, bezpieczeństwie i należytym porządku.
- Kontakt ze służbami miejskimi i porządkowymi: Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna, Państwowa Inspekcja Sanitarna, itd., w przypadkach bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem mieszkańców zarządzanej nieruchomości.